Sumi Agro – nowa wizja marki i logo, które ją odzwierciedla

Sumi Agro – nowa wizja marki i logo, które ją odzwierciedla

Zmieniamy naszą identyfikację wizualną, czego pierwszym efektem jest całkowicie odmieniony logotyp. Celem tych działań jest ujednolicenie i podkreślenie naszej globalnej obecności na rynku. Nowy znak firmowy to jednak nie tylko zmiana wizualna, ale także przejaw istotnej modyfikacji misji i wizji naszej marki, a co za tym idzie również początku nowego podejścia do ochrony upraw.

– Trendy rynkowe i odpowiedzialne podejście do kwestii środowiskowych we współczesnym rolnictwie wymagają zdecydowanych ruchów biznesowych. Rozwój ochrony biologicznej, optymalizacja ochrony konwencjonalnej czy poprawa kondycji roślin dzięki produktom pochodzenia naturalnego to dziedziny, w których chcemy być wzorem do naśladowania. Odpowiedzią na te wyzwania są zarówno produkty i technologie już obecne w naszym portfolio, jak i te, nad których premierami jeszcze pracujemy – mówi Urszula Filipecka, Dyrektor Marketingu Sumi Agro Poland.

Chcemy tym samym promować nowy sposób myślenia o ochronie upraw, w którym dba się o zasoby naturalne, a także troszczy o konsumenta i środowisko. Zmiana logotypu marki jest wizualizacją tych zamysłów. Jest to też krok do ujednolicenia identyfikacji wizualnej spółek rolniczych należących do Sumitomo Corporation i podkreślenie globalnej obecności koncernu na rynku.

Symbolika nowego logo Sumi Agro

Koło stanowiące główny element nowego logotypu symbolizuje naszą globalną obecność na rynku, a także określa pole działania marki: planetę i jej mieszkańców. Zieleń i kształt liścia wpisanego w logo podkreślają związek naszej firmy z rolnictwem i ilustrują możliwości rozwoju rolnictwa dzięki użyciu najnowocześniejszych technologii. Są również wyrazem naszego zaangażowania w ochronę środowiska oraz dostarczanie innowacyjnych produktów i zrównoważonych usług. Kolor pomarańczowy zaś nawiązuje do wschodzącego słońca, które oznacza dla nas podstawę ludzkiej egzystencji – energię – oraz wiąże się z pochodzeniem marki.

Nowe trendy, nowe rozwiązania

W najbliższej przyszłości nowa wizja marki znajdzie odzwierciedlenie w rozwiązaniach, jakie oferujemy na polskim rynku. 

– Liczba dostępnych na rynku konwencjonalnych substancji czynnych z roku na rok spada. Wiemy, że jest to proces nieodwracalny, który będzie tylko postępował. Jednocześnie od producentów rolnych wymaga się podnoszenia jakości oraz zwiększania plonów, tak by z jednego hektara produkować jeszcze więcej. Niezbędne staje się zatem włączenie do technologii produkcji rozwiązań biologicznych, zarówno do ochrony upraw, nawożenia, jak i biostymulacji – wyjaśnia Urszula Filipecka.

W najbliższym czasie poszerzymy nasze portfolio o kolejne rozwiązania wypracowane wspólnie z firmą Futureco Biosciences oraz innymi partnerami, z którymi opracowujemy innowacyjne produkty biologiczne. Przykładami mogą być preparat KAIZEN (redukujący negatywne skutki suszy), fungicyd MEVALON (zapobiegający chorobom przechowalniczym m.in. jabłoni) oraz nowe nawozy dolistne z firmy Lebosol. Naszą odpowiedzią na systematycznie malejącą liczbę środków do ochrony konwencjonalnej są nowe japońskie substancje czynne, m.in. do ochrony upraw sadowniczych przed parchem czy zwalczania chorób grzybowych rzepaku w okresie kwitnienia. Produkty oparte na tych molekułach wprowadzimy na rynek w niedalekiej przyszłości – wylicza Dyrektor Marketingu Sumi Agro Poland. 

Sumi Agro to jednak nie tylko nowości. Raz za razem udowadniamy doskonałą jakość naszych flagowych produktów.

– Mówiąc o nowej wizji Sumi Agro, nie sposób nie wspomnieć o znanym od lat produkcie – liderze rynku insektycydowego w Polsce. MOSPILAN – bo o nim mowa – to preparat, który idealnie wpisuje się w wizję firmy dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa dla operatora, upraw i środowiska. Co bardzo ważne, dzięki intensywnym działaniom rejestracyjnym firmy przyszłość produktu jest pewna do 2032 r. – podkreśla Urszula Filipecka.

Globalna zmiana identyfikacja wizualnej 

Jesteśmy częścią koncernu Sumitomo Corporation, jednej z dziesięciu największych firm w Japonii, obecnej aż w 66 krajach. 

– Jesteśmy dumni z przynależności do jednego z największych i najstarszych koncernów na świecie – mówi Tomasz Malczewski, Prezes Zarządu Sumi Agro Poland. – To daje nam pewność i siłę, których potrzebujemy, aby wytyczać nowe drogi do rozwiązywania codziennych problemów. Wierzymy, że siła globalnej marki pozwoli nam w przyszłości wprowadzić na rynek jeszcze więcej innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, które przyczynią się do optymalizacji pracy naszych klientów – rolników – i maksymalizacji plonów. 

Nowa identyfikacja wizualna będzie wspólna dla wszystkich spółek rolniczych należących do koncernu Sumitomo Corporation. Zmianie przyświeca myśl: „Jeden świat. Jeden zespół. Jedna firma”.

Powiązane artykuły

Może Cię zainteresować